Veel gestelde vragen Zorg thuis

Bij Savant staat de vraag van onze cliënten centraal. De vragen die ontstaan bij het ouder worden, daar luisteren we naar. Hieronder vindt u het antwoord op een aantal veelgestelde vragen van clienten die gebruik maken van Zorg thuis. Mocht uw vraag er niet tussen staan kunt u gerust contact met ons opnemen.

Tekst

Algemeen

 

Hoe kan ik me aanmelden voor thuiszorg van Savant?

Als mantelzorger, hulpverlener of zorgvrager kunt u direct telefonisch contact opnemen met de Klantenservice van Savant.  Zij kijken vervolgens of er ruimte is in de gewenste wijk of route. Indien dit het geval is, wordt u in contact gebracht met de wijkverpleegkundige om de zorgvraag uitgebreid te bespreken.

 

Hoe kan ik me afmelden voor de zorgverlening?

U kunt hiervoor contact opnemen met de Klantenservice van Savant (0492 572 000).

Tekst

Zorg thuis

 

Kan ik na mijn operatie tijdelijk Zorg thuis ontvangen?

Indien u herstellende bent van een operatie (of ziekte) kunt u via Savant Zorg verzorging en verpleging thuis ontvangen. Hierdoor kunt u in uw eigen vertrouwde omgeving blijven. U krijgt verzorging en verpleging thuis van onze professionele wijkverpleegkundigen, verpleegkundigen en verzorgenden. Zij werken nauw samen in een klein wijkzorgteam. Dit team professionals beheerst alle vormen van verzorging en verpleging tot in de puntjes en geeft u de beste zorg. Vragen over zorg of welzijn? De wijkverpleegkundige van Savant Zorg komt graag bij u langs.

 

Kan Savant mij helpen in het schoonhouden van mijn huis?

Absoluut. Als u ouder wordt, ziek bent of herstellende kan het huishouden in de knel komen. Een helpende hand is dan meer dan welkom. Dan is het fijn dat u hulp in de huishouding kunt aanvragen. Hulp bij het huishouden kunt u aanvragen bij uw gemeente. Uw gemeente geeft de indicatie af. Vervolgens nemen wij contact met u op en bezoeken we u. Tijdens het huisbezoek kijken we samen met u hoe we tot het gewenste resultaat kunnen komen. Uiteraard kunt u voor de aanvraag ook rechtstreeks contact opnemen met Savant. Wij verwijzen u dan door naar uw gemeente of geven u een vrijblijvend advies. Bij particuliere zorg en zorg via een persoonsgebonden budget verloopt de aanvraag en indicatie wél rechtsreeks via Savant.

 

Kan ik met Savant afspraken maken over het wekelijks verschonen van mijn bed?

Ja dat kan zeker, mits het is opgenomen in het ondersteuningsplan van de betreffende gemeente. De relatiemanagers van Huishoudelijke ondersteuning kunnen u dit uitgebreid toelichten.

 

Kan ik Savant 24 uur per dag bereiken in geval van nood?

Jazeker, wij helpen u graag in een noodsituatie. 24 uur per dag kunt u met ons in contact komen via (0492) 572 000.

 

Kan Savant mij helpen met klussen in huis?

Absoluut. Vanuit de samenwerking met Faros Seniorendienstverlening kunt u als cliënt van Savant Zorg gebruik maken van een klusbedrijf voor alle denkbare klussen in en rondom uw huis. Maar ook andere gemaksdiensten zoals bijvoorbeeld een pedicure, bloemenbezorgservice of kapper aan huis zijn mogelijk. Meer informatie. 

 

Kan Savant ondersteunen bij mijn bloedtransfusies?

Jazeker. Sinds november 2018 voeren gespecialiseerde verpleegkundigen van Savant, in samenwerking met het Elkerliek ziekenhuis, bloedtransfusies uit bij patiënten thuis. Hierdoor bespaart u de rit naar het ziekenhuis. Voor meer informatie over de mogelijkheden in  uw situatie kunt u contact opnemen met onze Klantenservice: (0492) 572 000.

 

Kan Savant mij helpen bij het verzorgen van mijn stoma?

Wanneer u thuis complexe verpleging nodig heeft, zijn er gespecialiseerde verpleegkundigen bij Savant die u hiermee kunnen helpen. Naast stomazorg kunt u denken aan neurologie, palliatieve zorg, wondzorg enzovoort.  Door hun deskundigheid en ruime praktijkervaring geven zij precies de juiste verpleging en verzorging die u nodig hebt. Voor meer informatie over de mogelijkheden kunt u contact opnemen met onze Klantenservice: (0492) 572 000.

 

Kan Savant mij helpen hoe om te gaan met de verslaving van mijn kind?

Het kan iedereen overkomen, het loopt thuis niet zoals u dat wilt. Bijvoorbeeld door financiële problemen, opvoedingsproblemen, verslaving, scheidingsproblematiek of beginnende dementie. De spanningen of ingrijpende gebeurtenissen kunnen zo intens zijn dat ze uw dagelijkse leven flink beïnvloeden. Met onze Thuisbegeleiding ondersteunen wij u bij sociale, psychische en financiële problemen en bij de opvoeding van uw kinderen. Met onze praktische, daadkrachtige en betrokken medewerkers krijgt u weer grip op uw leven. Voor meer informatie over de mogelijkheden kunt u contact opnemen met onze Klantenservice: (0492) 572 000.

 

Kan ik bij het woonzorgcentrum om de hoek zomaar meedoen met dagactiviteiten?

Ja, u bent van harte welkom! U kunt deelnemen aan diverse leuke activiteiten, waarbij u in een ongedwongen en ontspannen manier bewoners van onze locaties en mensen uit uw wijk ontmoet. Bij de activiteiten van Savant vindt u altijd iets van uw gading. Samen met anderen beleeft u veel plezier aan bijvoorbeeld zingen, sjoelen, schilderen en yoga.

 

Hoe kan ik alarmering aanvragen?

Alarmering kunt u via onze Klantenservice aanvragen: (0492) 572 000 of stuur een e-mail naar onze klantenservice. Onze alarmeringsservice werkt met een persoonlijk alarmeringssysteem. Dit systeem zorgt ervoor dat er altijd iemand bereikbaar is in noodsituaties. Zeven dagen per week, 24 uur per dag krijgt u direct hulp. Dus ook ’s nachts en in het weekend. Met één druk op de knop hebt u altijd vertrouwde hulp dichtbij, 24 uur per dag.

Tekst

Huishoudelijke ondersteuning

 

Wanneer komt de hulp/huishoudelijke ondersteuning?

U kunt te allen tijde contact opnemen met de Klantenservice van Savant. Zij kunnen voor u in de planning kijken en aangeven wanneer onze collega bij u ingepland staat. 

Tekst

Staat uw vraag er niet tussen?

We horen het graag. 

 

Contact